της Ελένης Γιαννακούδη
Η «Φρουτοπία» είναι η πραγματικότητα όπως τη βλέπει κάποιος μέσα από το πρίσμα της φαντασίας, κατά τον δημιουργό της Ευγένιο Τριβιζά, που πιστεύει πως οι κάτοικοί της, τα ζαρζαβατικά δηλαδή, πάντα θα υψώνουν ανάστημα όταν κάποιοι καταχρώνται την εξουσία ή λειτουργούν δίχως αίσθημα ευθύνης.
«Όσο υπάρχουν καρπούζια που θέλουν να γίνουν καρπουζοκράτορες και κολοκυθάκια τα οποία ονειρεύονται να δείρουν μανάβηδες, υπουργικά συμβούλια που απαρτίζονται από σπουδαία λάχανα, επίδοξοι καρπουζοκράτορες, βλίτα που επιδιώκουν να γίνουν υπουργοί παιδείας και υποβαθμισμένες γειτονιές κατοικούμενες από λεμονόκουπες, αβυσσαλέα μίση, αποτρόπαιες προδοσίες και καταχθόνιες συνωμοσίες να διαδραματίζονται στα μανάβικα, τις φυλακές, τα μέγαρα και τις απόμερες γειτονιές της μυθικής αυτής χώρας, η "Φρουτοπία" θα μας αφορά», λέει σιβυλλικά ο Ευγένιος Τριβιζάς.
Το Φρουταρχείο
Σ’ αυτό το επεισόδιο, ο ΠΙΚΟΣ ΑΠΙΚΟΣ συνεχίζει την αναζήτηση του ΜΑΝΑΒΗ του ΜΑΝΩΛΗ. Μέσα στο χορευτικό κέντρο της ΦΡΟΥΤΟΠΙΑΣ βλέπουμε τα φρούτα, τη ΒΕΑΤΡΙΚΗ το ΣΠΑΡΑΓΓΙ, τον ΛΑΚΗ το ΛΩΤΟ, και τον ΣΩΤΗΡΗ το ΚΑΡΠΟΥΖΙ να
διασκεδάζουν αλλά και να συνωμοτούν για να ξαναφέρουν τους ΜΑΝΑΒΗΔΕΣ πίσω στην πόλη. Ο ΠΙΚΟΣ ΑΠΙΚΟΣ πλησιάζει στο φρουταρχείο, προκειμένου να πάρει συνέντευξη από τον ΑΙΜΙΛΙΟ το ΜΗΛΟ. Εκεί οι φύλακες του απαγορεύουν την είσοδο και τον συλλαμβάνουν. Υποβάλλεται σε ανάκριση με αινίγματα, αλλά καταφέρνει να περάσει τη δοκιμασία. Έτσι, ο ΠΙΚΟΣ ΑΠΙΚΟΣ παίρνει συνέντευξη τελικά από τον ΑΙΜΙΛΙΟ. Παράλληλα, ο ΣΩΤΗΡΗΣ το ΚΑΡΠΟΥΖΙ, μεταμφιεσμένος σε καθαρίστρια, κατευθύνεται προς το φρουταρχείο για να κλέψει το χάρτη με τις θέσεις του στρατού της ΦΡΟΥΤΟΠΙΑΣ και να τον παραδώσει στους ΜΑΝΑΒΗΔΕΣ.
διασκεδάζουν αλλά και να συνωμοτούν για να ξαναφέρουν τους ΜΑΝΑΒΗΔΕΣ πίσω στην πόλη. Ο ΠΙΚΟΣ ΑΠΙΚΟΣ πλησιάζει στο φρουταρχείο, προκειμένου να πάρει συνέντευξη από τον ΑΙΜΙΛΙΟ το ΜΗΛΟ. Εκεί οι φύλακες του απαγορεύουν την είσοδο και τον συλλαμβάνουν. Υποβάλλεται σε ανάκριση με αινίγματα, αλλά καταφέρνει να περάσει τη δοκιμασία. Έτσι, ο ΠΙΚΟΣ ΑΠΙΚΟΣ παίρνει συνέντευξη τελικά από τον ΑΙΜΙΛΙΟ. Παράλληλα, ο ΣΩΤΗΡΗΣ το ΚΑΡΠΟΥΖΙ, μεταμφιεσμένος σε καθαρίστρια, κατευθύνεται προς το φρουταρχείο για να κλέψει το χάρτη με τις θέσεις του στρατού της ΦΡΟΥΤΟΠΙΑΣ και να τον παραδώσει στους ΜΑΝΑΒΗΔΕΣ.
Για τη «Φρουτοπία», αν κι έχουν περάσει τόσα χρόνια, ο δημιουργός της θεωρεί πως δεν τίθεται ζήτημα «φρεσκαρίσματος». Ευτυχώς το θέμα αυτό το έχει ήδη επιλύσει ο Φραγκίσκος το φραγκόσυκο, ο μεγάλος εφευρέτης της Φρουτοπίας, ο οποίος ως γνωστόν εκτός από το μηχάνημα που αφαιρεί από τους μανάβηδες το «μανά» και τους κάνει και βίδες, έχει ανακαλύψει τις σταγόνες της αιώνιας φρεσκάδας. Από τότε τα φρούτα της Φρουτοπίας δεν μαραίνονται ποτέ.
Στη «Φρουτοπία» η πραγματικότητα πού συναντά τη φαντασία; Η Φρουτοπία είναι η πραγματικότητα ζωγραφισμένη με την παλέτα της φαντασίας. Τότε, το 1983, στη «Φρουτοπία» είχαν προκληθεί αναταραχές όταν έγινε γνωστό πως καταστρωνόταν σχέδιο συνωμοσίας με σκοπό την παράδοση της εξουσίας στους αδίστακτους μανάβηδες. Σήμερα τα φρούτα και τα λαχανικά θα ξεσηκώνονταν στην περίπτωση που κάποια πολυεθνική ή μάλλον πολυεχθρική εταιρεία, προσπαθούσε να τα κάνει πάλι αναψυκτικά και φρουτοχυμούς.
Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, Του Χρήστου Ν. Ιερείδη
Το Μνημόνιο
Το Μνημόνιο θα μπορούσε να γίνει παραμύθι; Μάλλον το παραμύθι έγινε μνημόνιο και μάλιστα πριν από πολλά χρόνια. Στο βιβλίο «Τα μαγικά μαξιλάρια» οι κάτοικοι μιας μυθικής χώρας είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν ολοένα και πιο εξαντλητικά στα αδαμαντωρυχεία και τα κλωστήρια συρματοπλεγμάτων. Για να αυξηθεί η παραγωγικότητά τους, ο άρχοντας της χώρας καταργεί τα πάρτι γενεθλίων, τις Αποκριές, τα διαλείμματα των σχολείων και τις Κυριακές που τις μετονομάζει σε Προδευτέρες και δεν διαφέρουν στο παραμικρό από τις κανονικές Δευτέρες. Με τη βοήθεια τριών αυλικών, του καγκελαρίου Τύλιου Ξεφτύλιου, του αρχιμάγου Σαυρίλιου Βρισελιέ και του αρχηγού της βασιλικής φρουράς Βουλίμιου Βλήμα προσπαθούν να τους στερήσουν ακόμα και τα όνειρά τους.
Ευγένιος Τριβιζάς: «Το παραμύθι έγινε μνημόνιο»
Συνέντευξη στον Soloup
(ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ “Ποντίκι” ΣΤΙΣ 07-07-11)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου